טיולי חורף בקפריסין

בנוסף למסלולים המוצעים מטה, אנו ״תופרים״ מסלולים בהתאמה אישית עם מגוון חוויות שונות. (מסלולי טיול מותאמים גם במיניבוסים ואוטובוסים) כלי הרכב הם מסוג LAND ROVER, ג׳יפים סגורים, עם רשיון מלא וביטוח נוסעים. הטיול בליווי נהג-מדריך דובר אנגלית. עד 8 נוסעים בג׳יפ.

מסלולים היוצאים מפאפוס ולימסול
מסלול באזור צפון מערב קפריסין – פאפוס, אקמאס והעיירה לאטצ׳י  

שמורת הטבע אקמאס, הינה אחד מהמקומות היפים בקפריסין. האזור משתרע על 230 קמ״ר ובו עמקים, מצוקים, מפרצים פראיים ומגוון גדול של חי וצומח, אשר חלקם ייחודיים לאזור אקמאס. במסלול זה נבקר בקניון אבקאס Avakas Gorge, הנמצא במחוז פאפוס ונוצר מזרמי מים שזרמו במשך אלפי שנים על אבני הגיר ויצרו קירות הנישאים עד לגובה 30 מטרים וריקמת סלע מרהיבה לאורך 3 ק״מ. ביקור במפרץ לארה, Lara Bay מפרץ שמורת צבי הים בקפריסין  בו ניתן לראות עם המזל משחק לטובתנו, צבים  צעירים על החוף, מאמצע חודש יולי ועד לסוף ספטמבר. בשאר חודשי השנה ניתן להנות מיופיו של המפרץ ומהאינפורמציה על השמורה. בחודשי הקיץ ניתן לשחות במי המפרץ. משם נמשיך אל עבר תצפיות נוף מרהיבות. המסלול ימשיך אל עבר מרחצאות אפרודיטה, שם על פי המיתולוגיה, פגשה אפרודיטה את אהובה, אדוניס ונהגה לרחוץ באזור. מהסיפור המיתולוגי המלא, תוכלו להנות במהלך הטיול. המסלול ימשיך אל עבר כפרים קטנים, חלקם נטושים ומספרים על ימים בהם מוסלמים ונוצרים חלקו חיים משותפים. באחד מהכפרים תתקיים עצירה לצפייה בהכנת קפה מסורתי קפריסאי. במידה והזמן יעמוד לרשותינו, נמשיך אל עבר הספינה הטרופה ״אדרו השלישי״ אשר עלתה על שירטון, לאחר שניתקלה בתקלה טכנית בשנת 2011. לקבוצות פרטיות, ניתן לשלב מסלול הליכה במהלך יום הטיול. מסלול ההליכה ייבחר על פי הרכב הקבוצה ודרגת הקושי המותאמת. תתקיים עצירה לארוחת צהריים בטברנה מקומית. *תשלום על ארוחת הצהריים הינו באופן עצמאי, על פי הזמנות אישיות.


מסלול טיול להרי הטרודוס 08:00-17:00 / ניתן לשלב מסלול טיול עם גלישה באתר הסקי

הרי הטרודוס הם רכס ההרים הגדול בקפריסין ומהאזורים היפים על האי עם נופים עוצרי נשימה, אגמים, מפלי מים, חי, צומח, כפרים מסורתיים ואתרים היסטוריים. המסלול שלנו כולל עצירה בסלע אפרודיטה, אלת האהבה, אשר על פי המיתולוגיה עלתה במקום זה מקצף הים. המסלול ימשיך דרך מסלול היין, עם נוף כרמים, גידולי גפני ויקבים קטנים משפחתיים. נבקר בכפרים ציוריים יפהפיים בהם נסייר, נכיר תושבים מקומיים ונהנה מחנויות קטנות מקומיות ועבודות יד. המסלול ימשיך בשטח, דרך יער הטרודוס המכסה את ההרים. יער הטרודוס הוא מקום טבעי עבור צמחים נדירים וחיות בר והוכרז כפארק לאומי בשנת 1992 בזכות ערכיו הגבוהים מבחינה אקולוגית, מדעית ותיירותית. נבקר באחד מהגשרים הונציאניים, גשרים שנבנו בתקופת האימפריה הוונציאנית מעל נהר Diarizos  ונעצור באחד ממפלי המים הנסתרים שבהרי הטרודוס. במידה והמזל ישחק לטובתינו, נוכל לצפות במופלון, כבש הבר חומק בזריזות בין אחד המדרונות התלולים. בעונת החורף נהנה מהשלג העוטף את ההרים והכפרים ומקנה לאזור הרי הטרודוס, אווירה אירופאית. לקבוצות פרטיות, ניתן לשלב שיעורי סקי באתר הטרודוס, כחלק מיום הטיול. בשעות הצהריים נעצור לארוחה בטברנה מקומית ונהנה מאוכל מקומי משובח עם נוף יפהייפה *תשלום על ארוחת הצהריים הינו באופן עצמאי, על פי הזמנות אישיות.

קפריסין האותנטית – טיול קולינארי באזור פאפוס (הטיול מתקיים במיניבוס)

טיול שכולו טעמים וריחות מקומיים. ממקום למקום נעבור, נצפה, נטעם ונכיר תושבים מקומיים. נהנה מאירוח אותנטי בבית משפחה מקומית, בית שהפך לטברנה ומוזיאון קטן המציג את התרבות הקפריסאית. בבית המשפחה נצפה בתהליך הכנת גבינת החלומי ונתכבד בארוחת ״פועלים״ מסורתית הכוללת גבינת חלומי, לחם הנאפה במקום, פירות, ירקות, ביצים, שתייה חמה וקרה. לאחר שניפרד מהמארחים החמים, נבקר בבית משפחה קפריסאית נוספת העוסקת בתהליך הפקת סירופ מפירות החרוב, המכונה ״הזהב השחור של קפריסין״. נצפה בתהליך, נטעם מהסירופ וממאכלים אותם מכינה המשפחה מסירופ החרוב ואף נוכל לרכוש בקבוקים קטנים של הסירופ. נצפה בתהליך הכנת הממתק הלאומי Sujuk העשוי מסירופ ענבים ומשם נמשיך למפעל משפחתי לייצור יין ונהנה מטעימות יין מקומי. נמשיך אל עבר הכפר Yeroskypou אל מפעל משפחתי נוסף לייצור רחת לוקום עם מגוון רחב של טעמים. נסיים את הסיור בבית קפה מקומי להנות מקפה קפריסאי אמיתי.

מסלול אקרוטירי – לימסול

הטיול שלנו כולל ביקור באזור אקרוטירי – אזור ריבוני של הממלכה הבריטית הכולל בסיסים צבאיים ומתקנים בריטים. באזור אקרוטירי נמצא אגם המלח, אליו מגיעות להקות פלמינגו בחודשי הסתיו והחורף והמרכז הסביביתי האינטראקטיבי (ידידותי לילדים) בו נכיר את בעלי החיים והצמחייה באזור מיוחד זה. במידה והטיול נערך בג׳יפ, נבקר באזור החוף של אקרוטירי, דרך דיונות החול, בו נוכל לראות את שרידי הספינה הטרופה Three Stars אשר טבעה בשנת 1972. בהמשך המסלול נבקר בחוף המפורסם ליידיס מיילס ובטירת קולוסי, מבצר התקופה הצלבנית אשר שמר על מפעלים לייצור סוכר. נבקר באתר הארכיאולוגי קוריאון, הנושק לאחד החופים היפים בלימסול ובו שרידי עתיקות עד לתקופה הרומית והביזנטית. האתר נמצא בגובה רב מעל פני הים ומשמש גם כתצפית מרהיבה על חוף הים. ניתן לעצור במוזיאון היין בכפר Erimi לסיור יקב וטעימות יין. נבקר בעיר העתיקה של לימסול המציעה מגוון רחב של חנויות, מסעדות ובתי קפה ונבקר גם במרינה החדשה, הנמצאת בסמוך לעיר העתיקה. את ארוחת הצהריים נקיים בטברנה אותנטית עם אוכל משובח בעיר העתיקה.  *תשלום על ארוחת הצהריים הינו באופן עצמאי, על פי הזמנות אישיות.

מסלולים היוצאים מלרנקה, איה נאפה ופרוטארס
טיול לאזור המזרחי של הרי הטרודוס / ניתן לשלב מסלול טיול עם גלישה באתר הסקי

המסלול מתחיל בביקור בכפר Pera Orinis הנמצא ברכס ברי הטרודוס במחוז ניקוסיה, נבקר במחצבות הנחושת ובסכר המים Xyliatos. משם ימשיך המסלול אל עבר נקודות ההריות גבוהות באי לתצפיות מרהיבות. נמשיך אל עבר כפרים מסורתיים קטנים ונשלב סיורים רגליים קצרים בין רחובות צרים בהם ניתן להתרשם מארכיטקטורת בנייה עתיקה ולטעום מעדנים מקומיים. נבקר בכנסייה עתיקה מיוחדת ובה ציורי קיר מרהיבים. תשלום על ארוחת הצהריים, הינו באופן עצמאי, על פי הזמנות אישיות.

 

הרים, כפרים ולגונה קסומה  

המסלול מתחיל עם עצירה בבית קפה מסורתי בכפר קטן בו מחכות הפתעות קטנות למשתתפים. בחודשי החורף נעצור בבוקר באגם Oroklini בו מבקרות להקות הפלמינגו. מסלול השטח ממשיך לטפס אל עבר ההרים לתצפית מרהיבה ולעצירה בכנסיה עתיקה מהמאה ה17. משם ממשיכים אל עבר לגונה נסתרת וקסומה, אליה ניתן להגיע רק באמצעות כלי רכב 4*4. לאחר מכן המסלול ממשיך אל עבר הכפר Fikardou, כפר שהפך עם השנים ל ״מוזיאון״ היסטורי וזכה לפרס בשנת 1987 מטעם Europa Nostra בקטגוריית שימור עתיקו. ארוחת צהריים תתקיים בלב ליבו של המקום, בטברנה אותנטית אשר בבעלות משפחה מקומית בכפר. המסלול ממשיך אל עבר פסגות ההרים, אל עבר הכפר Lefkara, הידוע בשמו כ״כפר הרוקמות״, בו מסיירים בין הרחובות הציוריים והחנויות המקומיות.  *תשלום על ארוחת הצהריים, הינו באופן עצמאי, על פי הזמנות אישיות.

״מערות DWELLERS" – Cape Greco – הרפתקאת שטח וטבע אל קצה הצד המזרחי של קפריסין  

המסלול כולל: ביקור בצד הדרומי של מפרץ פמגוסטה הנושק לצד המזרחי של הפארק הלאומי באיה נאפה. המערות הנסתרות, הגשרים הטבעיים, הכנסיות הקטנות, כל אלה יוצרים מראה מרהיב ועוצר נשימה. משם ממשיך המסלול אל עבר לגונת דייגים קטנה ויפהפייה ואל עבר מערה ייחודית הנקראת ״מערת המפלצת״. נעצור בכנסייה קטנה ומיוחדת הנבנתה בתוך ההר ונהנה מתצפיות נוף מרהיבות. זה הזמן לצילומים!